12 poros iššūkių: ką daryti susidūrus?

Kokie dažniausi porų iššūkiai ir ką daryti su jais susidūrus?

Daugumai porų santykių pradžia yra lengva, jaudinanti, teikianti džiaugsmą ir pilnatvę, tačiau įsimylėjimo laikotarpiui praėjus partneriams tenka pamatyti „tikrąjį“ antros pusės ir santykių vaizdą bei susidurti su tam tikrais iššūkiais skirtinguose poros gyvenimo etapuose.

Kokie dažniausi porų iššūkiai ir ką daryti su jais susidūrus?

 

1.Bendravimo stoka ir trikdžiai.

Bendravimas yra esminis sveiko poros santykio elementas. Kai trūksta bendravimo ar jis yra neefektyvus, kyla įvairių nesusipratimų, konfliktų ir partneriai gali nutolti vienas nuo kito.

  • Reguliariai skirkite laiko atviram ir sąžiningam pokalbiui apie tai, kas svarbu.
  • Praktikuokite aktyvų klausymą ir priimkite vienas kito jausmus.
  • Stenkitės ramiai reikšti emocijas, venkite ginčytis ir kritikuoti.
  • Siekite suprasti vienas kito požiūrį bei rasti kompromisus.

2. Trauminės praeities patirtys.

Partnerių praeities traumos gali labai paveikti santykį. Atpažįstant ir sprendžiant jas drauge galime padėti partneriui „gyti“ bei vystytis gilesniam tarpusavio santykiui. 

  • Kreipkitės pagalbos į terapeutą atskirai ar drauge.
  • Emociškai palaikykite savo partnerį kurdami saugią erdvę atviriems pokalbiams.
  • Stiprinkite santykį praktikuodami užuojautą, supratingumą ir kantrybę.

3. Finansiniai sunkumai.

Finansiniai sunkumai gali įtakoti poros santykį bei kelti nemažai streso. Atviri ir ramūs pokalbiai apie poros finansus, biudžeto planavimą, kartais ir finansinės konsultacijos gali padėti poroms sukurti stabilų finansinį pagrindą.

  • Nustatykite bendrą poros biudžetą ir drauge numatykite tikslus.
  • Būkite atviri kalbėdami apie pajamas, išlaidas bei skolas.
  • Jei reikia, kreipkitės finansinės konsultacijos.
  • Būkite atviri, tarkitės ir ieškokite kompromisų priimdami poros finansinius sprendimus.

4. Netikrumas dėl ateities.

Nesaugumo ar netikrumo jausmas dėl ateities gali atsirasti dėl nežinomybės arba baimės dėl pokyčių. Atviri poros pokalbiai apie svajones, tikslus ir ateities lūkesčius, partnerio palaikymas ir parama gali padėti sumažinti šį nesaugumą.

  • Atvirai kalbėkite apie ateities planus ir siekius.
  • Suteikite partneriui pasitikėjimo priimdami jo rūpesčius ir baimes.
  • Nusistatykite realistiškus poros lūkesčius ir sukurkite bendrą ateities viziją.
  • Siekite bendrų tikslų drauge.

5. Partnerio elgesio pokyčiai.

Staigūs elgesio pokyčiai tokie kaip agresija ar nepagarba  gali neigiamai paveikti santykį. Nereiktų delsti sprendžiant šias problemas ir, jei reikia, kreiptis pagalbos į specialistą.

  • Aiškinkitės elgesio pasikeitimo priežastis atvirai bet nekonfrontuokite.
  • Aktyviai klausykite partnerio ir priimkite vienas kito jausmus.
  • Kreipkitės į porų terapiją ar individualiai, kad išspręstumėte šias problemas.

6. Nepasitikėjimas arba pasitikėjimo stoka.

Pasitikėjimas yra sėkmingo poros santykio pagrindas. Pasitikėjimui poroje atkurti būtinas atviras ir sąžiningas bendravimas, skaidrumas ir veiksmai, kurie įrodytų patikimumą. Atsakomybę už pasitikėjimo atkūrimą turi prisiimti tas partneris, kuris jį pažeidė.

  • Būkite atviri ir laikykitės įsipareigojimų.
  • Atvirai dalinkitės su pasitikėjimu susijusiais jausmais ir iššūkiais.
  • Galite kreiptis pagalbos į porų terapeutą.
  • Atleiskite ir suteikite vienas kitam laiko atkurti pasitikėjimą.

7. Nedėkingumas.

Dėkingumas ir partnerio pripažinimas labai svarbūs poros santykyje. Partnerio pastangų ir indėlio pripažinimas, dėkingumas už tai stiprina partnerių emocinį ryšį.

  • Išreikškite dėkingumą ir pripažinimą vienas kitam.
  • Pamatykite net ir mažus dalykus, kuriuos jūsų partneris daro dėl jūsų.
  • Stebinkite vienas kitą veiksmais ar žodžiais.

8. Nutolimas nuo partnerio.

Svarbu suprasti, kad laikui bėgant partneriai auga ir keičiasi, išlaikyti tvarų poros santykį tikrai reikia pastangų ir laiko. Atvira komunikacija, pusiausvyra tarp partnerių asmeninio laiko ir laiko drauge gali padėti.

  • Teikite pirmenybę drauge praleidžiamam laikui, užsiimkite bendromis veiklomis.
  • Atvirai kalbėkitės apie individualius poreikius.
  • Raskite pusiausvyrą tarp asmeninės erdvės ir ryšio palaikymo.
  • Išbandykite naujus pomėgius ar veiklas, kurios džiugintų abu.
  • Kurkite poros ritualus, stiprinančius jūsų emocinį ryšį.

9. Seksualinio artumo problemos.

Tai labai svarbus santykių aspektas. Intymumas santykiuose – tai jausmas, kad esi artimas, emociškai susijęs ir palaikomas. Emocinio ryšio trūkumas dažnai gali virsti seksualinio intymumo stoka, partneriai jaučiasi „atitrūkę“ vienas nuo kito. Vaikai bei ilgos darbo valandos neretai taip pat įtakoja poros intymumą. Atvirai aptariant intymumo problemas, suprantant vienas kito norus ir rūpesčius, ir, jei reikia, kreipiantis į specialistus pagalbos, galima spręsti ir gerinti šį santykių aspektą.

  • Sukurkite saugią ir nekaltinančią erdvę pokalbiui apie jūsų artumą ar jo nebuvimą.
  • Kalbėkite su partneriu kas įtakoja intymumą jūsų poroje. Jei tai neišspręsta problema ar konfliktas, aptarkite tai ir ieškokite sprendimo.
  • Jei reikia, ieškokite pagalbos porų terapijoje, kad išspręstumėte problemas ir tyrinėtumėte vienas kito norus ir poreikius.
  • Kurkite emocinį ryšį ir intymumą ne tik lovoje, poros santykyje svarbu viskas.
  • Eksperimentuokite.

10. Vaikai ir jų auklėjimas.

Vaikai iš tėvų prašo daug ir dažnai. Jei pora tėvystę iškelia aukščiau savo santykio, jie gali susidurti su problemomis, tokiomis kaip per didelis susitapatinimas su vaikais, slėpimasis už vaikų nuo intymumo konfliktų ir pan. Taip pat, partneriai gali turėti skirtingus auklėjimo stilius bei požiūrius, dėl ko atsiranda nesutarimų ir konfliktų. Bendros auklėjimo strategijos ieškojimas, aktyvus bendradarbiavimas ir, jei reikia, specialistų pagalbos ieškojimas, padeda įveikti šiuos iššūkius.

  • Atvirai aptarkite auklėjimo stilius, vertybes ir lūkesčius.
  • Ieškokite bendro požiūrio ir strategijos.
  • Jei reikia, kreipkitės profesionalios pagalbos.
  • Ieškokite kompromisų ir supratimo, pripažinkite vienas kito indėlį į vaikų auklėjimą.

11. Nepakankamas palaikymas ir skatinimas.

Partnerio palaikymas ir jo skatinimas yra labai svarbūs asmeniniam augimui ir gerovei. Palaikanti aplinka, aktyvus vienas kito siekių skatinimas bei džiaugsmas ir šventimas juos įgyvendinus, stiprina santykius.

  • Aktyviai palaikykite vienas kito siekius, svajones ir tikslus.
  • Skatinkite ir švęskite partnerio pasiekimus, nepriklausomai nuo jų dydžio.
  • Sukurkite saugią erdvę pažeidžiamumui ir dalinimuisi baimėmis ar sunkumais.
  • Duokite partneriui konstruktyvų grįžtamąjį ryšį, padėkite vienas kitam augti.

12. Neaiškios ribos santykyje.

Ribos yra svarbios sveikam santykiui išlaikyti. Nustatant bei gerbiant tiek asmenines, tiek partnerio bei santykio ribas, atvirai kalbant apie poreikius ir lūkesčius, ieškoma asmeninės laisvės ir tarpusavio ryšio pusiausvyros. Ribos apsaugo santykį, jos leidžia būti partneriams atskirais ir likti artimais.

  • Aptarkite ir nustatykite ribas, kurios atitinka abiejų partnerių poreikius ir lūkesčius.
  • Būkite atviri dėl savo ribų ir gerbkite partnerio ribas.
  • Klauskite partnerio apie tai, kaip jis jaučiasi, kai pažeidžiate jo ribas.
  • Gerbkite partnerio laisvę.
  • Mokykitės pasakyti „ne” ir išreikšti savo poreikius.
  • Atkreipkite dėmesį, jei vienas iš partnerių sistemingai pažeidinėja ribas, ir ieškokite būdų tai išspręsti.

Kiti mūsų įrašai

Kaip padėti artimam, patiriančiam socialinį nerimą?
Dauguma iš mūsų esame susidūrę su žmonėmis, kuriems būdingas socialinis nerimas. Apie 13% žmonių pasaulyje turi šį sutrikimą.
Daugiau
Kai praeities trauma trukdo dabarčiai: kompleksinis potrauminio streso sutrikimas
Negydomas, KPTSS gali tapti visą gyvenimą lydinčia būsena. KPTSS taip pat siejamas su savižudybės rizika ir bandymais nusižudyti.
Daugiau