Konfliktas – tai priešingų tikslų, interesų, pozicijų, nuomonių susidūrimas, kai žmones užvaldo stiprūs jausmai ir emocijos. Nepaisant to, kad konfliktas, tai normalus socialinis reiškinys, jo konfliktų valdymo būdai gali būti įvairūs – vieni padeda atrasti sprendimus, kiti sukelia krizes ir tik pablogina situaciją.
Naudingi konfliktai yra tie, kuriuos mes suvaldome, iš jų pasimokome ir tampame net stipresni. Tačiau visi nesuvaldyti konfliktai yra kenksmingi, nepaisant to ar konfliktas mažas ar didelis. Taigi, dėl ko dažniausiai kyla konfliktai?
Interesų nesutapimo;
Nesaugumo jausmo, kuris kyla iš nežinojimo, ką mano, jaučia, ko nori kitas asmuo;
Naujumo ir judėjimo pirmyn trūkumo;
Hierarchinės sistemos atsiradimo, kuomet bendravime jaučiamas aukštinimo ir žeminimo aspektas.
Visi konfliktai turi vieną ir pačią didžiausią problematiką- tai atviro girdėjimo ir kalbėjimo nebuvimą. Kaip reaguoti į nuomonių skirtumus, ką daryti, kai, regis, tų konfliktų jau per daug ar jaučiamės nuo jų pavargę?
Svarbu suprasti, jog kai žinai, kaip jautiesi, ką jauti, tavęs negali valdyti kitų žmonių emocijos ir tuomet mes nebandome savo emocinės būsenos perkelti į kitus bei jų apkaltinti dėl įvykusio konflikto. Tai kaip tai pasiekti? Kaip išsiugdyti tą gebėjimą suprasti savo jausmus, juos pasakyti kitam? Ir kaip tiesiog pradėti kalbėtis atvirai? Kaip galime suvaldyti konfliktą?
Norėdami, kad mus išgirstų, turime išmokti girdėti patys.
Turime suprasti, jog mes galime valdyti savo emocijas.
Svarbu santykyje išmokti dosnumo – tiek mokėti gauti, tiek mokėti duoti.
Svarbu prisiimti atsakomybę už savo nebylią kalbą
Nesistenkime išspręsti kitų problemų.
Išmokite pripažinti savo klaidas visiems.
Kiti mūsų įrašai
Warning: Array to string conversion in /home/angija/domains/animapsichologija.lt/public_html/wp-content/plugins/elementor/includes/controls/hover-animation.php on line 165