20 idėjų, kaip padėti sau pasijusti geriau

Mūsų emocinė sveikata gali reikalauti daugiau dėmesio, Todėl svarbu pasirūpinti savimi.

Pavasaris – gamtos atgimimo laikas. Ilgėja dienos, pražįsta gėlės, tad ir mes žmonės, tikimės ir siekiame teigiamų vidinių pokyčių. Deja, ne visada su pavasariu gerėja ir nuotaika. Priešingai, dažnai pavasarį trūksta energijos, motyvacijos veikti. Ne tik organizmas pavasarį gali būti nusilpęs po žiemos, bet ir mūsų emocinė sveikata gali reikalauti daugiau dėmesio. Todėl svarbu savimi pasirūpinti.

 

Toliau pateikti pasiūlymai ir idėjos, kaip galima pasirūpinti savo emocine sveikata:
    1. Leisk sau jausti visas emocijas, kurios tavyje gyvos. Priimk save šiandien ne tik su emocijomis, kurias lengva jausti, kaip džiaugsmą, pasitikėjimą ar ramybę, bet ir su savo liūdesiu, vienišumu, vidine tuštuma ar apatija. Kai priimame savo vidinę būseną, jos nevengiame, suteikiame erdvę vidiniam pokyčiui ir gijimui.
    2. Leisk laiką su artimais žmonėmis. Pasidalink savo jausmais tau saugioje aplinkoje.
    3. Pasirūpink fiziniu aktyvumu: pasimankštink bent 10 minučių per dieną, pašok pagal mėgstamą dainą, išeik pasivaikščioti bent 20min. Fizinis aktyvumas kelia nuotaiką, didina pasitikėjimą savimi ir motyvaciją veikti.
    4. Pasirūpink sveika, pilnaverte, reguliaria mityba ir reguliariu miego režimu.
    5. Atsisakyk alkoholio ir kitų svaigalų, sumažink scrollinimą socialinėse medijose. Visi narkotikai tik laikinai nutolina nuo rūpimų klausimų ir problemų, tačiau jų neišsprendžia, o ilgainiui ir sukelia priklausomybes.
    6. Išsikelk tikslus, pasirašyk savo svajones. Mintys apie svajonių įgyvendinimą ir planavimas į ateitį padeda eiti į priekį tada, kai sunku.
    7. Klausykis mėgstamos muzikos.
    8. Rašyk savo jausmų dienoraštį. Rašymas padeda susidėlioti mintis, labiau save suprati.
    9. Praktikuok dėkingumą: Kokie yra trys dalykai, kurie tau šiandien gerai pavyko, dėl ko esi dėkinga (-s). Susikoncentravimas į teigiamus dalykus prašviesina mintis.
    10. Pasikrauk energijos gamtoje, miške ar nuvyk prie jūros ir įsiklausyk į savo vidinį balsą.
    11. Paklausk savęs: kaip aš jaučiuosi, ko aš noriu? Ką mano emocija nori man pasakyti?
    12. Nustebink save. Išbandyk ką nors visiškai naujo, nepatirto. Pasielk kitaip nei įprastai, pvz inicijuok pokalbį su nepažįstamu žmogumi, pasakyk kam nors komplimentą, grįžk namo kitu keliu ar kita transporto priemone. Tam kad vyktų pokyčiai, reikia imti keisti savo elgesį ir tai galima pradėti nuo mažų žingsnelių.
    13. Šiltai apsikabink – fizinis kontaktas su žmonėmis ar gyvūnais suteikia jėgų ir yra reikalingas žmogaus psichologinei sveikatai palaikyti. Šiltas, ilgas savęs apsikabinimas taip pat raminančiai veikia nervų sistemą.
    14. Padėk kitam – savanorystė ir atsakomybės prisiimimas gali padėti išlipti iš kenčiančiosios (-ojo) pozicijos, o pagalba kitam teikia prasmę ir padeda pasijusti geriau. Lietuvoje yra daug organizacijų, laukiančių savanorių skirtingose srityse: su vaikais, seneliais, gyvūnais, sergančiaisiais įvairiomis ligomis.
    15. Praktikuok buvimą čia ir dabar: susitelk pilnai į tai, ką darai: kai valaisi dantis, tai susikoncentruok tik į dantų valymąsi; kai valgai – tai tik valgyk, kai bendrauji  – tai pilnai įsitrauk į pokalbį. Sukoncentruok savo dėmesį į vieną veiklą.
    16. Sakyk NE, kai tavo kūnas sako NE. Sakyk TAIP, kai tavo kūnas sako TAIP.
    17. Užsiimk kūrybinga veikla: piešk, lipdyk, gamink, rašyk, žaisk. Žaismingumas, kūrybinė veikla pažadina vidinį vaiką, į kasdienybę įneša įkvėpimo, pailsina protą.
    18. Susirask savo bendruomenę ir dalyvauk jos veikloje. Mums žmonėms reikia kitų žmonių. Sveikas socializavimasis saugioje erdvėje prisideda prie laimingesnio gyvenimo ir net ilgina gyvenimo trukmę.
    19. Daryk tai, kas tave džiugina. Jei (beveik) niekas nedžiugina, prisimink, kas džiugino anksčiau ir sugrįžk prie tos veiklos.
    20. Planuokis ir užsirašyk iš anksto ne tik savo darbus, bet ir kaip savimi pasirūpinsi kitą dieną/kitą savaitę. Poelgiai dėl savęs kaip ir kiti darbai, reikalauja disciplinos. Ką dėl saves gali padaryti šiandien?(pvz, pagulėti karštoje vonioje, nueiti į masažą, į pirtį, pasimatymą su savimi, nusiprasti po šaltu dušu ar nueiti miegoti iki 23val).

Ką iš šių dalykų jau integravai į savo kasdienybę?

Papildyk sąrašą savomis idėjomis…

Kiti mūsų įrašai

Pykti negalima atleisti: kur dedame kablelį spręsdami konfliktines situacijas?
Tikriausiai nesuklysime sakydami, kad bet kokios konfliktinės situacijos daugeliui iš mūsų asociuojasi su nemaloniomis emocijomis – tokiomis, kurių norisi visais įmanomais būdais išvengti. Vis dėlto, didesni...
Daugiau
Motyvacija. Kaip ją atrasti, o atradus – nepamesti?
Motyvacijos procesas mums reikalingas tam, kad galėtume sėkmingai siekti tikslų, įgyvendinti norimus pokyčius, augti bei tobulėti. Visgi, kartais nutinka taip, kad tampa sunku atrasti motyvacijos net ir...
Daugiau