10 pasirūpinimo savimi būdų šventiniu laikotarpiu

Šventiniu laikotarpiu pastebima, kad kai kuriems žmonėms padidėja nerimas ir stresas.

Šventiniu laikotarpiu pastebima, kad kai kuriems žmonėms padidėja nerimas ir stresas dėl papildomų finansinių išlaidų ir šventės pasiruošimo užduočių, kaltės jausmas, jei žmogus negali leisti nupirkti norimos dovanos, alkoholizmo ir smurto šeimose problemos, vienatvė, nusivylimas, kai išsvajotas Kalėdinis lūkestis neatitinka realybės.

Kaip įveikti emocinius sunkumus per Kalėdas?

  1. Pradėkite kasdieninį dėkingumo sąrašą: kiekvieną dieną išvardinkite penkis dalykus savo gyvenime, už kuriuos esate dėkingas arba dėl kurių džiaugiatės. Dėmesys teigiamiems dalykams gali padėti pakelti nuotaiką ir paskatinti pozityvesnį mąstymą.
  2. Savanoriavimas: per Kalėdas vietinėje bendruomenėje vyksta daug dalykų, dėl kurių nebūtina būti didelės šeimos dalimi. Savanoriška veikla bendruomenėje, pavyzdžiui, benamių prieglaudoje ar globos namuose, yra vienas geriausių būdų susisiekti su kitais žmonėmis ir sustiprinti pasitikėjimą.
  3. Būkite šalia žmonių: kai jaučiatės vienišas, planuoti gali būti sunkiausia. Tačiau mūsų, kaip socialinių būtybių, pasitikėjimas savimi kyla, kai bendraujame vieni su kitais. Jei galite, praleiskite šiek tiek laiko su draugu, kurį tikrai vertinate.
  4. Planuokite savo laiką: užpildykite kalendorių tiksliai nuspręsdami, ką norite veikti per šventinį laikotarpį ir pačią Kalėdų dieną.
  5. Pasakykite „ne“: jūs neturite daryti tai, ko nenorite. Jūsų artimieji ir šeimos nariai žino, ką išgyvenote – jie supras.
  6. Nesijauskite kalti: jei nuspręsite nedalyvauti Kalėdų šventėse, nesijauskite kalti. Pagalvokite, kas būtų geriausia Jums tuo metu. Kai Jūs būsite laimingas – aplinka taip pat bus laiminga.
  7. Paprašykite pagalbos: jei negalite susidoroti su slegiančiomis emocijomis, kreipkitės pagalbos. Pasitikėkite mylimu žmogumi ar artimu draugu, apsvarstykite galimybę susisiekti su specialiais paramos tinklais.
  8. Struktūruokite savo dienas: stenkitės neapsiriboti vien tik televizoriaus žiūrėjimu. Įtraukite kitą veiklą, pavyzdžiui, mankštą, pasivaikščiojimą ar tiesiog išėjimą į lauką. Nedideli renginiai, tokie kaip kelionė į kiną, taip pat gali padėti.
  9. Būkite malonus sau: nors gali būti naudinga būti šalia kitų, svarbu neužgožti situacijų, kuriose galite jaustis įpareigoti būti linksmi. Prisiminkite – pirmiausia verta rūpintis savo emocine sveikata. Nesijauskite, kad turite daryti viską, ko tradiciškai iš Jūsų tikisi.
  10. Venkite nenaudingų socialinių palyginimų: socialinė žiniasklaida ir vartotojų reklama gali pabloginti emocinę savijautą ir sukelti nepilnavertiškumo jausmą. Kalėdų laikotarpiu stenkitės apriboti savo socialinių tinklų ir televizijos reklamų turinį, sutelkite dėmesį į šeimos laiką.

Kiti mūsų įrašai

Dėl ko dažniausiai kyla konfliktai ir kaip jų išvengti?
Konfliktas – tai priešingų tikslų, interesų, pozicijų, nuomonių susidūrimas, kai žmones užvaldo stiprūs jausmai ir emocijos. Nepaisant to, kad konfliktas, tai normalus socialinis reiškinys, jo valdymo...
Daugiau
Kas tai – įprastas nerimas ar nerimo sutrikimas?
Kartas nuo karto susidurdami su netikėtomis problemomis, reikšmingais gyvenimo įvykiais ar tam tikromis atsakomybėmis, galime pastebėti, kad kurį laiką jaučiamės įsitempę ar sunerimę dėl jų, o galvoje...
Daugiau